/ G/ M) n$ C4 X/ M3 ^+ p. j+ B& GOrchestre Philharmonique de Monte-Carlo, Kazuki Yamada, Kate Aldrich, Julien Dran, Anaïs Constans, Jérôme Boutillier, Anna Dowsley and Chœur de l’Opéra de Monte-Carlo
) K' D9 x" `, D3 ?' N# L+ t9 C0 a8 AReleased on 4/12/24 by Bru Zane3 w6 G$ g! {" ]4 d, \
Main artists: Orchestre Philharmonique de Monte-Carlo, Kazuki Yamada, Kate Aldrich, Julien Dran, Anaïs Constans, Jérôme Boutillier, Anna Dowsley and Chœur de l’Opér- {5 k1 O5 Y4 t4 N$ y
Genre: Classical6 D4 F( `/ P$ ?
‘It will be a strange score: people will either not like it at all, or will like it enormously’, prophesied Camille Saint-Saëns a few days before the premiere of Déjanire. The opera, first performed in Monte Carlo on 14 March 1911, is based on incidental music written in 1898 for the Béziers Arena. Fascinated by the subject, the composer soon wanted to give it a second, more ambitious life. He therefore conceived a mythological epic that inspired ‘powerfully evocative music’, according to Gabriel Fauré, who was struck by the impact of the choral writing. Yet the love drama that rends the heroine’s heart engenders wildly romantic duets and culminates in the public immolation of Hercules, set ablaze by the poisoned tunic offered to him by the fallen queen. This new Déjanire received high praise from the critics, who flocked to Monaco to see it. But the modernist path that French opera was taking at the time did not allow the work to survive the upheavals of the First World War. It would have been a shame to prolong this unjustified ostracism any longer.
0 m3 S% i& W0 `# L7 V
! R$ f8 `) _1 M9 h# S6 i含PDF5 ]' V6 [7 A, E+ P4 m. i5 u! [
+ i0 {( |& j. c9 ZDisc: 14 \' v# I. L7 V0 A% U" L
1 Prélude1 B- s" {# Q9 J* j, q# S- P9 B
2 Hercule, Fils D'Alcmène
9 |" j. |6 T, J9 J, R9 ~4 k" q2 }$ D3 Iole, Hélas! Triste Victime
, F) j5 @( a; R8 I! c4 O Toi, Le Plus Fidèle! q* b, ]1 D( A, L
5 Eh! Qui Vient Là? Phénice!
6 I! |" S$ M( z6 u+ X. B6 O Cruauté Des Dieux!
2 C. V+ B w0 ? ~/ M7 O Vous Dont L'âme Fut Clémente
9 \4 V( I4 v4 I7 @5 q, U: V4 |8 Comme La Ménade En Délire
' k4 g4 X0 Z5 o% l, K9 Où Que Tu Sois, Junon
; n; ^$ S6 S7 M/ W; ]10 Prélude0 P2 y5 J- X# D& D2 j
11 Ce N'est Pas Comme Vous
( D, X* F2 i( {: V$ M+ ~* _12 Je Te Vois, Et Sans Qu'on Te Nomme
! v3 S& W4 I# ?13 Hercule Vient! Il Va Paraître!
8 W1 o9 W0 V* }14 Fais Avertir Iole Par Ses Femmes
* x, N& d2 F5 N1 L0 [# b: O2 m15 Près De Vous Je Croyais Retrouver5 Z% k) Q; E" l$ M- D2 x6 U
16 Eh! Quoi, Philoctète Infidèle
, i! }5 U& _3 F/ A$ N17 Pallas, Vierge Prudente Et Sage
0 j6 s: {+ F% j/ f; M" t. q& LDisc: 22 L1 B& t6 a: }1 N+ T' m/ o" I" T
1 De Mes Enchantements% B+ F, G. U/ k1 F6 L2 h
2 Triomphant De Multiples Épreuves v2 H q/ {, l9 S/ N
3 O Reine, Sauvez-moi!* B' V, O& O! L2 h1 J0 y+ w
4 J'ai Dormi Dans La Fraîche Rosée
, J' a7 g3 _1 A5 Où Vas-tu, Femme?3 W+ x6 Q, r; @: L1 f' d" I9 `9 ^, b& C
6 A Quelques Pas, Dans L'ombre
5 t1 B C; H5 y7 Philoctète, Demeure!
# D7 J) c5 Y1 r. i8 J'ai Chargé Ce Tissu7 O) R. `4 k' O5 A2 n! K
9 O Toi Qui Fais Trembler La Terre
6 n0 W" m. r& T. G( P% Q10 Prélude Et Cortège
4 g7 k- ^( b6 u3 z' c11 Peuple, Réjouis-toi!
6 k, H# K4 j+ J% K k$ f! u0 ~12 Viens, Ô Toi Dont Le Clair Visage
4 t& D0 }' Z1 O+ Y7 ~13 Prince, Je Reçois Ton Hommage" M" ^1 r5 G/ ]# d
14 Éros, Délices De La Terre7 l& D& S$ ?3 N% L/ q7 e# t7 B, f6 f
15 Les Larges Fleurs De Sang" D4 q/ u' a' L6 p+ a1 r7 k* L* d
16 O Jupiter! Dieu, Père, Souverain5 x# r9 L( G7 s( u* G
17 Ah! Quel Feu Dévore Ma Chair!% k% x% C4 ]& W9 ?4 U! F
18 L'invincible Hercule Succombe
! s# ?! u' f6 ^$ a% |
/ C; o- F7 H4 z1 ]- _) ?$ P! U
( ^! i: g% f/ ^ |